שיווק ברשתות חברתיות

שיווק באינטרנט צריך להיעשות בצורה חכמה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היום, כלומר, להגיע למס' רב ביותר של משתמשים ממוקדים – הוא באמצעות שיווק ברשתות החברתיות. ברשתות החברתיות, בראשן פייסבוק (ואחריה טוויטר ולינקד-אין), יש מיליוני משתמשים ברחבי העולם – וגם מיליון משתמשים בישראל ובכך ישנו פילוח מדויק אך גם דרך בלתי אמצעית להגיע לקונים פוטנציאלים. אם העסק שלכם מצוי באינטרנט, והאתר שלכם הוא אתר שיווק למוצר פיזי ו/או אפשר לקנות ממש דרך האתר, חבל שלא לנצל את הפלטפורמה המדויקת והפשוטה הזו. ציוץ אחד, סטטוס אחד – וקישור לאתר שלכם, והנה הגדלתם את הפוטנציאל למכירה דרך אתרכם.

איך עובד שיווק באינטרנט?

רוב הרוכשים בעולם היום גולש באינטרנט במשך שעות רבות במשך היום. חלק גדול ממנו, גם אם איננו לאורך זמן, הוא בפייסבוק וברשתות החברתיות. זה אומר שכל סטטוס מגיע מיד אל האינבוקס של כל החברים שלכם ולעיתים גם של כל החברים של החברים שלכם. סטטוסים איכותיים מיד מקבלים אלפי לייקים ושיתופים, ובכך גם החברים של החברים שלכם יכולים להיחשף אליהם. בדרך חינמית בלתי אמצעית זו, אתם יכולים להגיע לאין ספור אנשים שעלולים להתעניין במוצר שלכם ולאהוב את מה שאתם עושים. שימוש נכון בפרסום בפייסבוק בשיטה זו מתרגם את האהבה והעניין שלהם, לרכישה ועבורכם, לכסף.

אם יש לכם אתר באינטרנט שדרכו אתם מנהלים את העסק שלכם, נכון היה עבורכם לו הקמתם דף ייעודי בפייסבוק, שמשווק את העסק שלכם (או אתכם, אם אתם העסק), את המותג שלכם, או אחד ממוצרי הדגל הספציפיים שלכם. שיטה זו מאפשרת לכם לדעת בזמן אמת מה אומרים עליכם.

למשל, חוסר תגובה, חוסר ביקורת או אפילו לא לייק אחד – אומרים שאתם עובדים בצורה לא נכונה או לא מגיעים לקהל הנכון שלכם. תוכלו בזמן אמת לשנות אסטרטגיה. בנוסף, אם אתם מקדמים את האתר שלכם בצורה אורגנית בגוגל, כל קליק לדף שלכם – או הפנייה מדף הפייסבוק שלכם אל האתר עצמו, מעלה את הדירוג שלכם בגוגל, בשל היותו אינדיקציה חייה ונושמת לכך שהאתר שלכם פופולארי ומעורר עניין במקום האותנטי ביותר: בפייסבוק אנשים אומרים את דעתם.

מה לעשות עם הדף שהקמתי?

את הדף שהקמתם בפייסבוק אתם צריכים לאכלס במידע המדויק ביותר: תמונות, קישורים, מידע ופרטי יצירת קשר.

חשוב כאמור, גם לאפשר קישור ישיר בין דף זה לבין האתר שלכם, שרוב הסיכויים יציע יותר שירותים.

היום אפשר לשדרג גם את הדף עצמו בפייסבוק לדף עסק, ובכך לאפשר רכישה ישירה באמצעים אלו או העברה ישירה, פשוטה ו"לא מציקה" לאתר עצמו, בו תתבצע הרכישה.

בנוסף, אפשר לפרסם את האתר שלכם באמצעות פרסומות פייסבוק שמופיעות בצד. היום גוגל, וגם פייסבוק, מפלחים באמצעים מתוחכמים מאד את קהל היעד – כך שאם אתם מעניינים, לדוגמה, בכדורגל, תופענה לכם פרסומות של מוצרים הקשורים בספורט.

כך, אתם בתור בעלי עסקים, יכולים להגיע לקהל שאחוז ההמרה שלו אמיתי, ולא תבזבזו זמן בשיווק במקומות הלא נכונים.

שינוי גודל גופנים
הפעל ניגודיות?